به نقل گلچین نیوز : به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر دوشنبه در مراسم عزاداری اربعین حسینی که در در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که «صفوان جمال» راوی دو زیارت عاشورا و زیارت اربعین است، اظهار کرد: امام صادق (ع) سلسله نکاتی را در زیارت اربعین به صفوان آموختند […]

به نقل گلچین نیوز :

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر دوشنبه در مراسم عزاداری اربعین حسینی که در در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که «صفوان جمال» راوی دو زیارت عاشورا و زیارت اربعین است، اظهار کرد: امام صادق (ع) سلسله نکاتی را در زیارت اربعین به صفوان آموختند که هم فلسفه اصلی انقلاب حسینی را ثابت می‌کند و هم مؤلفه‌های حرکتی و سیاسی چهره‌های ضد ولایت و یزیدپرست را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: ایشان در مقام تبیین جریان فداکاری و انقلاب کربلا در زیارت اربعین می‌فرمایند «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ»، این جمله در حقیقت موضع‌گیری ایشان را در جریان قیام و انقلاب کربلا مشخص می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در تبیین عبارت «بَذَلَ مُهْجَتَهُ»، به بیان معانی لغوی آن پرداخت و گفت: در یک معنا، «مهجه» به خونی گفته می‌شود که عضله قلب از آن تغذیه می‌کند و معنای دوم، به کبد و لخته خونی اشاره دارد که به‌عنوان آخرین ذخیره خون در بدن شناخته می‌شود.

هزینه همه سرمایه وجودی برای هدایت بشر

وی با بیان این‌که در صورت فقدان هرکدام، انسان از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در زیارت اربعین می‌فرمایند «خدایا، امام حسین (ع) مهجه خود را برای نجات بندگانت از گمراهی و جهالت در راه تو بذل کرد» یعنی امام حسین (ع) همه سرمایه‌های وجودی خودش را در راه خدا مصرف کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که «حسین‌دوستی» به ادعای عشق به ابی‌عبدالله نیست، گفت: ادعای عشق ابی‌عبدالله به این‌که تنها در مصائب ایشان اشک بریزیم، نیست، حسین‌دوستی برای دلداده ابی‌عبدالله در مقاومت در راه دین و مقاومت در راه اعطلای حاکمیت اسلام است.

وی اضافه کرد: این مقاومت و ایستادگی باید تا آنجایی باشد که سیدالشهدا (ع) ایستاد و مقاومت کرد، اگر اینگونه بود، تو در عشق خود به سیدالشهدا صادق هستی.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: وقتی می‌گوئیم هر زمینی زمین کربلا و هر روزی عاشورا است، یعنی جبهه دشمن در مقابله با دین از یک بی‌حجابی، بی‌بند و باری و ابتذال تا آدم‌کشی‌ها و جنایت‌های متعدد استفاده می‌کند تا در مقابل اسلام بایستد.

امام حسین در مقابل جریان جهالت قیام کرد

وی با بیان این‌که جنگ و مقابله امام حسین (ع) برای نجات بندگان خدا از یک «بلا» بود، اظهار کرد: ایشان با جریان جهالت، نادانی، نداشتن رشد سیاسی، نداشتن قدرت تشخیص مصلحت در زندگی اجتماعی و سیاسی و گمراهی جنگیدند نه با یک شخص یا حکومت زیرا قدرت‌های استکباری به راحتی بر جامعه‌ای که مردم آن جاهل، بی‌سواد و رشد نیافته باشند، مسلط می‌شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی، عامل قتال با سیدالشهدا را امت جاهل و غرق در گمراهی دانست و گفت: مردم قدرت تشخیص نداشتند و بینش اسلامی و دینی را در گرایش‌های سیاسی و اجتماعی خودشان دخالت نمی‌دادند، افراد را با شاخصه‌های دینی نمی‌شناختند و دنبال هر کسی راه می‌افتادند، با هر کسی می‌ساختند، به هر ناپاکی دست می‌دادند و فریب تزویر را می‌خوردند.

وی بر لزوم شناخت جریان یزیدپرست در جامعه امروز تأکید و خاطرنشان کرد: در هر زمان و مردمی، هم جریان یزیدی و هم جریان حسینی وجود دارد که شاخصه تشخیص این دو جریان، توجه به مؤلفه‌های بیان شده در زیارت اربعین است؛ اگر امروز افرادی پیدا کردید که برایشان معاد و آخرت مطرح نیست و برای فرصت‌طلبی و قدرت‌یابی خود حاضرند با هر نابکاری دست بدهند و سعادت و حیثیت اجتماعی مردم را به خوش‌آیند اربابان مستکبرشان بفروشند، این‌ها یزیدی و عمر سعدی هستند که امام حسین (ع) را کشتند.

مسیر مقاومت، مسیر قیام امام حسین است

امام جمعه مشهد مقدس به بیان چرایی اهمیت موضوع فلسطین و مقابله با جریان یزیدی پرداخت و گفت: این که در مسئله فلسطین وارد می‌شویم به خاطر این است که اسلام مرز نمی‌شناسد، ما در مقابل جهالت دنیای اسلام و عده‌ای که به اسم اسلام، دست به دست استکبار می‌دهند مسئول هستیم تا نگذاریم سرنوشت اسلام را به دست یزیدی‌ها بدهند.

وی با تأکید بر این‌که جهالت و ضلالت در همه دنیا هست و باید مردم را از این جهالت خارج کرد، تصریح کرد: مقاومت امروز در دنیا حد و مرز ندارد، جریان مقاومتی که به رهبری مقام معظم رهبری و فعالیت شیعیان انقلابی منطقه تشکیل شده، دقیقأ حرکت و موضع امام حسین (ع) است.

[ad_2]
خبرگزاری گلچین نیوز